
24. 12. 2018
Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:
-
špatný marketink
-
nereálná cena
V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?
Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.
Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"
Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.
Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.
Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.
Autor: Ing. Olga Vaculíková
K realitám mě přivedla v roce 2005 potřeba řešení vlastního bydlení. Za léta strávená ve světě realit tak mohu dnes čerpat ze všech předcházejících zkušeností.
Práce realitního makléře mě skutečně baví a snažím se ji odvádět na špičkové úrovni. V návaznosti na změny ve společnosti se stále mění a vyvíjí i realitní trh. Průběžné vzdělávání v oboru považuji za naprostou nezbytnost. Natáčím video prohlídky, využívám profesionálního fotografa, vytvářím Home Staging, pracuji na sociálních sítích... vše s jasným cílem. Prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu k vaší plné spokojenosti.
S každým člověkem, s každou nemovitostí je spojen jedinečný lidský příběh, proto je pro mě důležitý osobní a lidský přístup. Odměnou jsou mi návraty klientů při řešení dalších životních situací spojených s nemovitostmi či následná doporučení. Za vše hovoří reference spokojených klientů. Získané důvěry klientů si velmi vážím.
Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, nebo potřebujete poradit se stanovením ceny vaší nemovitosti, s řešením exekucí, koupí, prodejem či pronájmem nemovitosti, můžete se na mě s důvěrou obrátit. Ráda se s Vámi sejdu u kávy.